Brev:
Jerndråber og modermælkserstatning
31. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Jerndråber og modermælkserstatning
Sønnike er efterhånden næsten 10 mdr., og jeg er stadig ikke begyndt at give ham jerndråber. Jeg har både læst og hørt flere steder at det først er nødvendigt når knægten får mindre end 400 ml. MME i døgnet, og han får mere end det nu, så jeg har bare ladet det være ved det.
Men nu har jeg på det sidste snakket med flere som har børn på samme alder, og de giver allesammen deres unger jern selvom de får mange flasker i løbet af dagen.
Er det mig der er helt forkert på den med de 400 ml., og skal jeg skynde mig at gå i gang med dråberne?
I øvrigt har min søn tit tendens til hård mave, og jeg kan forestille mig det ikke bliver bedre med jerndråberne. Nogle råd til hvordan man kan forebygge forstoppelse?
Tak!